Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Selasa, 9 Ogos 2011

JJCM: Day 8 Ramadhan 1432



Akhirnya tiada cite basi lagi haha. Ni menu berbuka yang aku beli semalam dan as usual mane lagi aku tuju kalau tak ke bazaar ramadhan Danau Kota. Jom tengok!

 TAUHU SUMBAT

Garing sangat la beb tauhunya sampai kering! Udah le isinya timun aje... sos cicah pun tak sedap. Hamek ko 5/10. Tapi air soya pakcik ni yang paling sedap, paling pekat, paling mantap. Errmm... jual air jelah pakcik ye.

 KEBAB AYAM

Hmmm rasenya just nice cam bIase aku beli kat pasar malam tu, takde apa yang istimewa. Anyway Maria suka. Eloklah tu, dulu mase ngandungkan dia hari-hari aku dok makan kebab. Udahnya beranak boh nama Mariatul Qibtiyah pastu mak aku tak reti nak sebut part yang belakang tu *sungguh lidah mat saleh* Udahnya bile orang tanye apa nama cucu dia, dia kate Mariatul Kebab, kebab ape laa.. Kebabtiah! Haaa!!! Owhh makkk...!!! Sian anak aku!

 POPIAH SAYUR

The paling tak best punye popia pernah aku rase. Dalamnya dah le dia boh taugeh semata (boleh???) pastu ko hagak sendiri ajelah kalau togeh ko simpan sampai taim berbuka dia jadik ape. Gigit sekali je pastu luah balik. Bagus... markahnye- tiada markah!

 CEMPEDAK GORENG

Hingat tak pasal entry aku beli cempedak goreng yang sungguh murah itu? Kalau tak tau bace sini. Boleh percaya tak, hanya selang beberape hari harganya dah jadik 5 bijik RM2???  Okeh... aku banned gerai ko, haha!

 PUTU PIRING

Pak ustad yang beli ni since dia monteng keje balik awal semalam. Sah-sah rasanya beli kat bazaar depan Ong Tai Kim tulah tu. Samelah ngan bini haha- takde tempat lain nak pergi. Balik-balik situuu la jugak!!! Owh ye, aku tak rase so aku tak tau sedap ke tak... sebab? Bace entry semalam haha!

CENDOL

Ni pun aku tak rase... naseb le... hehe...


Jumlah belanjawan hari ini:
Tauhu sumbat: RM 2.00
Kebab: RM 3.00
Popiah tak sedap lansung: RM 2.00 (rugi)
Cempedak goreng RM 2.00
Jumlah busat: RM9.00!

Kalau aku tak beli popiah yang tak sedap tu dah jimat RM2.00!!!

Signature

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .