Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Selasa, 27 Januari 2009

Papa Roti Mania @ JB


Takde maknenye... ni bukan resepi baru aku daaa tapi ni nak citer sket pasal roti yang diberi nama 'Papa Roti' ni. Selepas je selesai majlis kenduri tu hari, hubby kene ngajar kat JB lagi. Kebetulan budak2 lak cuti sekolah seminggu so ayahnyer pun ajak la ikut sekali (peluang jangan ditolak maaa...). Aku malas nak citer aktiviti kat sana pasal same je: makan, minum, lepak, tido. Hari2 tu jelah keje kiteorang anak-beranak cume kali ni bezanya cume aku ngan hubby kene pakse kayuh beskal sampai 45 minit oleh budak2 tu kat Danga Bay. Dorang memang hepi giler la sebab depa nak kayuh kaki x sampai. Yang berpeluh, krem kaki sume mak bapaknyerlah, sabo jelah anak2ku.

Berbalik pada kisah cite roti ni tadi, kalau nak diikutkan, rasa2 aku la kan, rase roti ni mirip kepada 'Mexico Bun' cuma bezanya Papa Roti ni ada inti butter kat tengahnya. Bagi yang x pernah makan Mexico Bun, rasanya ala2 kopi gitu sebab diatas roti tu dituangnya adunan berkrim kopi. Apa yang menarik bagi aku tentang roti ni yelah 'kefofularan'nya sehinggakan aku pergi kemana2 saja, pasti aku akan ternampak lot kedai roti ini dan paling pentingnya, kalau terlambat walau seminit, pasti terlepas nak merasa kelazatannya sebab jualannya memang laku sungguh. Hubby pun kalau pi JB misti nak carik Papa Roti dulu sebelum benda lain. Memang aku kasik tabik spring la kat 'founder' Papa Roti ni sebab dengan hanya memperdagangkan (btol ke perkataan ni?) sejenis produk saja tapi beliau mampu meraih jualan yang memberangsangkan. Hebatkan? Syabas Inspektor Saab!


P/s: Ade sesape nak komen pasal Papa Roti ni? Silakannn....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .