Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Selasa, 7 Oktober 2008

Aidilfitri Yang Tak Dapat Dilupakan.. Sob, sob!


Minggu ni minggu pertama setat mule keje balik... huhuuu... liatnyer rase! Maklumlah dah dimanjakan kat umah sampai seminggu lebih, ginilah jadiknya! Mulelah sindrom M tu menular... tapi camnerpun order tetap akan ku laksanakan sebaik mungkin, insyaallah!

Camnerpun aku ade la sket citer duka nak aku share ngan sume pembaca setia blog ni. Kisah ni berlaku lagi 5 hari nak ghayer. Hari Jumaat iaitu hari last keje tu, kire2 kol 4:00 pm selepas ujan ribut, aku terima panggilan dari jiran aku soh balik umah cepat. Konpius gak la sebab dia xnah tepon aku. Dia bagitau kate dia baru je kejar orang tengah umpil pintu rumah jiran aku lagi sorang dan dia suspect umah aku pun dah kene sebab pintu umah aku dah terbukak. Dek kerana lutut aku pun dah bergegar pada brape punyer skala richter aku pun xtau, so aku tepon hubby soh dia balik tengok dulu keadaan. Lepas dia dah balik dan betulkan huru-hara yang si penyangak tu dah cetuskan kat dalam umah aku tu, barulah dia tepon soh aku balik rumah. Bila aku balik tu kirenyer aku xla menengok kesan sebenar ape yang dah berlaku, just a hint jelah berdasarkan barang2 yang beralih tu. Mase tu x berape clear lagi ape yang hilang tapi bila dah nak malam sikit barulah aku perasan yang duit raya untuk budak2 yang dah siap berisi dalam sampul raya takde, duit raya budak2 tawon lepas yang aku lupe nak g bank-in dari hari ke hari pun takde, henpon 3 bijik takde dan paling tragis.... kamera kesayangan aku pun dia sebat gak!!!!!! Yang tu very the unacceptable!!! Huhuuuuu.... Total lost estimate adela dalam RM3,000.00 yang mana membuatkan rayaku tahun ni lansung tak ceria. Sob! Sob!

Polis suspek mamat tu mat pet berdasarkan keberaniannyer masuk umah orang waktu siang hari. Tapi camnerpun aku bersyukur sebab berdasarkan petunjuk, ade tanda2 yang mamat ni ade intention untuk tikam sesape yang ade dalam umah aku tu. So syukurlah sebab mase tu sume orang xde dalam umah dan yang paling pentingnya, anak2 aku selamat. Bak kate hubby, biar jelah... kite ni walaupun dah kena rompak tapi kite still bleh beraye ngan baju raye, kuih raye... tapi orang tu kalau x rompak, belum tentu dia dapat beraya. Hmmm.....

Cume satu jelah yang aku rase aku xleh nak maapkan mamat ni. Sebab sampai harini anak aku still trauma dan takut nak gi ke dapur sebab dia dok terbayang ade penyangak dok menyorok kat tembok belakang umah. Harta benda tu dia dah amek tu aku bleh maapkanlah tapi bab physicology anak2 aku dah terganggu ni, harap maap bleh... so watch out mat pet! Kalau aku jumpemu kat luar, aku akan langgarmu, aku janji! (Janji ni same gak ngan peragut yg pernah ragut aku tahun 2003 dulu okay! Aku still pegang janji tu, kalau jodoh kite panjang, jumpe lagi, aku langgor!!!! Hehee...)





2 ulasan:

  1. Farah, siannyer...sabor yek...ade la hikmahnyer tu..sian anak2, sure takut diorg tu...
    akak ni dok sedut inhaler lebih dr udara dah rasanyer...wahahaha...raye punyer hal! slamat ariraya...sok nk g open hse ni..x serik2 lagik..heheh

    BalasPadam
  2. Kesian Farah..Kesian anak2 Farah yg masih dlm keadaan ketakutan..

    Semoga si penyangak tu mendapat balasan yg setimpal..

    Semoga Farah mendapat rezeki yang lebih daripada apa yang hilang tu..

    BalasPadam

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .