Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Selasa, 18 Jun 2013

Rainbow cake attack!




Alhamdulillah... akhirnya berjaya gak saya membikin SuperMini Rainbow Cake ni. Letih tau nak menyiapkan mende alah ni haa haha... Kalau ade unsur-unsur gangguan memang tak lepas rasanya projek kali ni! Seb baik tiada sebarang manusia dan jin yang mengaco hehe...

Okeh. Kek yang pertama ni untuk return customer saya yang memang peberet makan cream cheese hehe... Kak Miza tak request nak deco caner sebab dia beli sebab nak makan sesaje je so saya belasah je... Okehlah tu kan thee...

Customer yang kedua ni saya masih ingat dia kata yang dia tak suke dragee (Wikiwiki: ala... manik-manik yang kilat tulah!) so saya watkan deko dia tanpa menda alah tu. Ekcelli saya suke guna dragee sebab itu trademark saya since zaman Fun Muffin on da Net lagi. Ntahlah, biasanya saya akan bubuh dragee tu last sekali means dia adalah pelengkap bagi semua deko saya so bile Puan Lynnie ni kata dia takmo, terpaksalah ku tahan tanganku dari menabur kilatan itu sampai menggigil-gigil okeh! *imaginasi je...*

Owh ye, kek ni dia order untuk besday anaknya, Aqil! Happy birthday boy! (tu gambar ehsan dari Puan Lynnie. Maseh sudi amekkan gambo dalamnya untuk bagi orang lain terliur he hee...)


Okeh, meh nengok kek rainbow saya yang terakhir untuk projek kali ni. Kek ni diorder oleh Cikgu Yanie dari SK Saujana Utama sini ni haa... bangganya bile cikgu pun upenya ade gak menengok page SugarPlum's Kitchen ku? Thee... *Jap nak kempiskan idung balik semula* Cikgu Yanie ni dia kata nak kek ni untuk ulangtahun perkahwinannya yang ke-2. Acehhh... muda lagi usia perkahwinan tak cam den dah berbelas tahun ni ha.. seri pengantin pun dah lama takde muahaha *sian*... err tapi macamlah masa pengantin baru dulu pun berserikan? Agaga...


Okehlah... last but not least *cewah* nak gak ucap mekaseh pada kawan Blogger, Zilah Karmila Nizam yang sudi order muffin haritu. Saje je pun dia order untuk bagi senyap anak-anak dia yang asek mintak soh beli haha... saya suke anak-anak anda Zilah har! Har!


Dan juga mekaseh gak pada SMKSU gals dari kelas 1 Amanah yang memang happening selalu je mintak saya watkan kek untuk dorang. Minggu ni dorang request nak Chilled Cake so... enjoyyyyy! ;) *Korang enjoy mata jelahhh agaga...*


Signature

6 ulasan:

  1. chill cake tu sgt menarik ok..

    BalasPadam
  2. @DeeHehee... itu memang ideal untuk mereka-mereka yang berwawasan untuk menggumukkan badan hahaha...

    BalasPadam
  3. Wahhh cantiknya kek dia. Berbakat sampai boleh buat bisnes, kan? Bagusnya. Kalu lah Kak Azie pun pandai buat kek camtu. (mode: malas dah nak belajar).

    Mujur la Kak Azie bukan penggemar kek or coklat. Tapi anak-anak, mak ai.. suka benor!

    BalasPadam
  4. sayang sangat kalau nak makan kek yg berunsur kecomelan mcm ni huhu..masalah betul lahh :P

    BalasPadam
  5. @azieazahAlahh cakap je tu Kak Azie... ntah2 dia lagi terer pehhh hehe... Budak2 kan rasanya takde yang suke ceklat ke kek dan sewaktu dengannya!

    BalasPadam

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .