Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Sabtu, 4 Ogos 2012

JJCM: Day 14 Ramadhan 1433



Sticky Note:

Makruh hukumannya menayang gambo makanan di bulan pose sehingga meleleh air liur... So hanya yang berjiwa kental saje dibenarkan membaca entri ini ye sebab entri saya sekadar untuk berkongsi dan memberi idea mengenai juadah yang boleh kite sediakan untuk keluarga sewaktu berbuka aje. Kalau saya menyebabkan korang jadik lalai dan lupa matlamat sebenar kite berpuasa, saya minta maaf ye.


Aittt??? Tetiba jek jadik day 14 yek? Heheee.. yang sebenarnya kelmarin hari keletihan sedonia. Saya balik umah je dah settle sume mende terus koma sampai kol 7:30 malam. Biasa lepas hidang saya snap gambo dulu tapi keletihan dek letih saya tertiton ngeee... Hampeh tol Mirul ni- orang soh gerak kol 7:00 dia tak gerak pun. Seb baik den bangun sebelum azan! So gambo hari ke 13 takdelah ye, ini gambo day 14, layannnn....

CUSTARD PUFF
Nampak cam sonang wat mende alah ni kan tapi ghupenya kalau tak terer boleh gak jadik tak best ye? Ini feveret Maria sebab tu saya beli tapi since dia dah pernah makan yang lebih sedap, so dia kate yang ni tak sedap. Saya rasa okeh je. Mungkin semalam Maria ada masalah perwatakan. Markah 8/10.

BUBUR MOI
Ni opkoslah untuk Rayyan tapi sedap! (Nampak no maknye yang bedal akaka...) Markah 10/10.

CHAR KUEYTIAW PENANG MARI
Kelmarin pun saya beli ni jugak dan ianya sangatlah sedap. Tapi hari ni tetiba cam kurang air sket hmmm... dah! Besok tanak beli dah! Akaka... Markah 9/10.

KUIH KARIPAP/ SOSEL ROLL/ DONUT
Ni pak ustad beli so tak masuk dalam belanjawan ye hehe... sume kuih ini sedapppp! Markah 10/10


Belanjawan Hari Ini:
Puff Custard: RM2.00
Bubur Moi: RM4.00
Char Kuey Tiaw: RM3.50
Roti Boom (Takdok dlm gambo): RM2.00
Ayor tembikai cucu: RM2.00

Jumlah busat: RM13.50

Hmmm.. okehla tu kottt! Ngeh, ngeh...


Signature

6 ulasan:

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .