Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Khamis, 26 Julai 2012

JJCM: Day 5 Ramadhan 1433




Sticky Note:
Makruh hukumannya menayang gambo makanan di bulan pose sehingga meleleh air liur... So hanya yang berjiwa kental saje dibenarkan membaca entri ini ye sebab entri saya sekadar untuk berkongsi dan memberi idea mengenai juadah yang boleh kite sediakan untuk keluarga sewaktu berbuka aje. Kalau saya menyebabkan korang jadik lalai dan lupa matlamat sebenar kite berpuasa, saya minta maaf ye.


Entry hari ni bakal menitiks kan ayer liur so gi amek tisu dulu cepat *konpiden sendirik*

Takat murtabak jek bleh bagi terliur? Hek-elehhhh... bukan, bukannn... nanti sat lagi na! Murtabak ni Maria ske sebab tu saya beli. Saya cubit sikit je rase- sedap gak dan isinya pun tebal so saya bagi 10/10 markah. Tapi yang ni carry forward besok ye- simpan dalam peti ais sebab perut dah tak muat nak isi.

Roti boom ni Mirul plak yang mintak. Roti dia cam tahun lepas gak sangat oily tapi ntah nape nengok Mirul makan cam selamba jek. Mungkin dia peminat minyak. Disebabkan Mirul makan cam tak hengat donia jadi agaknya sedaplah tu so saya bagi 8/10 markah. Takleh markah penuh sebab minyak. Tambah bedak sket bleh dapat markah penuh ye encik roti.

Kononnya saya nak kongsi jelah hirup sup ni ngan pak ustad *ceh kemain!* tapi upenya sup ni postponed jadik lauk sahur. Hehe... tayah masak! Tapi sup dia memang best jadik saya bagi 10/10 markah.

Okeyyyy... skang saya bagitau nape murtabak ngan sup tu terpakse ditunda masuk perut mase berbuka. Semalam pak ustad beli Burger Bakar Rawang yang saya idam-idamkan sekian lama tuh! Waduhhhh...! Rasa cam jatuh chenta plak ngan pak ustad akakaa... *tetiba*

Haaaa hambek kalau kau! Sikit punye besar! Molot berdiameter Ning Baizura je yang bleh masuk dari atas sampai bawah sekali gigit. Mulut comel cam saya ni kena la gigit roti dulu, pastu sayur, pastu daging... pastu  tak abes perut dah nak koyak! Akaka... padan muke saya!

Belanjawan harini:
Murtabak @2 keping: RM6.00
Roti boom @3 keping: RM3.00
Sup campur: RM10.00
Air jagung: RM2.00
Lai Chi Kang: RM2.00

Jumlah busat: RM 23.00


OH MY BUDGET!!!
Tapi takper kot sebab murtabak tu carry forward besok. Sup pun jadik lauk sahur hehe... *Sejukkan hati sendiri*


Signature

14 ulasan:

  1. pergh....memang meleleh r kak....gulp..kakakakaka

    BalasPadam
  2. wah!!! besarnye burger...sedap pulak tu. nasib baik ade tisu ...hehe

    BalasPadam
  3. Aih...makin naik belanjawan ni. Tapi burger tu... slurpp... slurpp... jap nak amik tisu lap hingus. Hehehe... Murtabak tu besar la kan? Dua keping nampak macam 5 keping.

    BalasPadam
  4. @oshin-jamelAde lagi tumpah tak lap tuuu.. akaka...

    BalasPadam
  5. @SallyKonpiden je sadap ek? Aaa tapi memang sedap hahaha... bagus-bagus, persedaian tisu tu penting. Ni memang murid dengar kate nih.

    BalasPadam
  6. @MamaEmaNi lagi sorang... lap-lap cepat! Kang orang jalan tergelincir hahaha...

    BalasPadam
  7. @LydSunshinePerghhh ni tahap dewa ni. Tengok gambar dah bleh terase kepedasannya hingga mengeluarkan hingus. Ak-ah murtabak tu beso.. tu pasal la takleh muat dalam perut dah hehe...

    BalasPadam
  8. wa!semua sedap belaka ni. roti boom tu kan.. farah xpernah beli.. sedap ke kalau dah sejuk dear?

    BalasPadam
  9. @Farah ShamsudinErmmm ntahlah hehe.. sebab yang menbedalnye pun si Mirul kan hehe.. nanti balik tanye. Tapi dia tu sume benda pun sedap!

    BalasPadam
  10. Farah

    Thanks for dropping by my blog

    Haiz...my online purchase to its the same courier company that you have mentioned lah. Sigh....


    fuiyoh sedap all the food ...nak pi bazaar

    BalasPadam
  11. @Small KucingOwh ye ke? Gulp! So they seems like always do the same mistake huh? Aiyayayayaiii...

    BalasPadam
  12. Memang kecur air liur ku....huhuhu

    BalasPadam

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .