Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Selasa, 14 Jun 2011

Film Review: Karak Laluan Puaka


Aku ni sebenonye bukan le jenih ske na gi nengok wayang. Tapi kalau cite yang aku de instinct best, barulah aku gi nengok. Kali ni aku nak cite pasal filem terbaru KRU Productions yeitu Karak Laluan Puaka. Cite-cite keluaran KRU ni memang selalunya best so bila Mirul mintak nak tengok movie ni sebagai present besday dia, akupun wuhuuu..!!! (Terselamat aku dari kena beli hadiah yang mahal-mahal beb! Tiket wayang baru RM8! Ahaks!) Inilah contoh ummi yang kedekut berjimat-cermat! sengihnampakgigi

Meh aku bagi sinopsis sket pasal cite ni yang aku amek dari Facebook Karak:

"KaraK" mengisahkan 4 pelajar kolej yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Kuantan. Mereka mengalami kesesakan luarbiasa di lebuhraya Karak dan bernekad mencari jalan alternatif iaitu melalui jalan lama tanpa menyedari keputusan ini bakal merubah kehidupan mereka selama-lamanya.
Haaa.. amacam? Serammm? Anda takut?? setan Heheee... Tu baru sikit je tuh. Nak tau citenya korang gi la nengok sendirik haha. Bagi aku cite ni separuh cite dia seram la gak tapi bila dah tinggal lagi separuh tu takdelah mendebarkan sangat. Maybe sebab memula tu memang citer pasal laluan Karak tu sendiri manakala lagi separuh tu cite pasal makhluk halus yang mencari tuan je. Startingnya cite pasal kejadian yang selalu orang alami bile lalu jalan tu macam jumpe orang takde kepala, kete kuning takde pemandu etc so cite-cite camtu memang agak menyeramkan la sebab kite selalu dengar pasal orang kena benda tu tapi taknah lak imagine camne so bile dia filemkan memang seram gak la sampai budak berani yang aku bawak tu pun bleh angkat dua-dua kaki naik atas kosi sambil peluk bekas popcorn, menari hahaaa...!


Ni taim Shera kena rasuk

Camnerpun aku tabek spring kat Shahir AF9 dan Shera (pengacara WHI TV3 tuuu...) sebab eventhough ini filem lakonan pertama mereka, tapi watak dorang bawak memang menjadik. Korang mesti nak tau dorang pegang watak pe kan? Hehe... jangan jeles... dorang tu kapel! Ahaks! Keromantikan mereka itu wat aku yang tak minat Shahir tu pun bleh tangkap jeles okeh apatah lagi peminat! Haha....

Hantu budak ni memang tak bleh blah! Seram!!!


Si Kira (anak Rohana Jalil) dan Jack (lupe lak nama sebenarnya hehe) pun bagus gak. Termasuklah yang jadik Tok Malam. Takleh lupe dia asek sebut "Ajekkkk..." Keh, keh... walaupun aku tak tau ape maknanya tapi cam gelihati pulak bile dia menyebutnya. Cuma yang aku rase bosan tu nape plak la si Kira tu berkemban 'lowered' sangat. Motip??? Pastu pakai t-shirt sendat kaler putih? Alahhhaii skemanya... Si Jack yang kuat kentut tu pulak aku paling tak tahan bile dia makan kudis dan cacing kat muke dia tu.. busuk eeeiiyuuuu yeaks! Overall aku bagi 4 starstarstarstar la untuk cite ni coz tak bosan dan takde part yang bleh wat aku tido. Cuma next maybe leh seramkan sket ghupe antunye kot hehe. Muke orang tue tu tak berape nak seramlah ngeee...

Owh sungguh rase nak muntah okeh!...


Nota kaki saiz 7:

Ekcelli cite ni agak menyeramkan sebab aku selalu lalu laluan tu. In fact mase aku blaja driving dulu pun aku kena bawak kete ikut laluan Gombak-Bentong Lama ke Karak tu. doa Walaupun tak sampai ke Karak tapi terase gak la fobianye sebab jalan lama dari Gombak tu pun kelilingnya hutan belukar je dan jalannye pun macam ular.


Secondly, baru-baru ni mase balik dari Ganu, aku lalu highway Karak tu betul-betul taim Maghrib. Dalam gelap tu tetiba aku leh ternampak satu mamat ni berjalan kat tepi highway yang kat side hutan belukar tu. Memula takde la rase seram tapi nerd bile aku pikir balik, ape dia wat berjalan kat situ? Pastu kalau kete dia rosak, takde pulak kete yang rosak sepanjang jalan tu. Yang lagi seram tu sebab tepi highway tempat dia jalan tu takde laluan kecemasan dan jalan berumput yang ada pun cume ade disebalik longkang di belakang divider so caner dia bleh berjalan kat situ. Cume satu je motip yang logik yeitu: kawan dia halau dia turun dari kete dan dia kene jalan kaki ke Gombak. gigitjari Huhuuu tapi cam tak mungkin sebab kalau kena tinggal sure la dia asek pandang belakang nak tumpang kete lainkan tapi ini dia jalan tegak je pandang kedepan so apakah itew....? garupale

Jangan biarkan hidup anda diselubungi... misteriiii... hehe...

"Bangggg... takde kepala macam ni ke bangggggg...?" Owhhh tidakkk!!!!
P/S: Taim-taim laki aku kene outstation camnilahhh... aku bleh tingat dialog nih!

3 ulasan:

  1. serammmnye kak!!cam x barni aje nk tgk.hyuhuhu!

    BalasPadam
  2. seramnye yg kisah benar tu..ade satu bite baru2 ni eksiden kat karak..walaweh..

    BalasPadam
  3. nak tgk tapi tak kesampaian lagi..ish,misteri la lelaki tu..

    BalasPadam

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .