Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Jumaat, 18 Mac 2011

Review: Besday Dayana @ Nice Coffee Station, Platinum Walk, Danau Kota, KL.





RATING
Service: starstarstarstarstar
Food: starstarstarstarstar


H
ari Sabtu 12hb Mac 2011 haritu abang aku invite gi celebrate besday anak dia Dayana Sofea kat Nice Coffee Station. Ni first time dia celebrate kat luar sebab besday girl yang mintak. Aku pun tak pernah masuk dalam restoran ni so nak dibelanje rasalah jugak cane menu diakan hehe... malu


Aktiviti menahan perut keroncong


Wan Dolly tayang air soya with cincau dia... elehhh, akunye ade lai cheee...


Masa itu emas...


Dinner start pukul 8:30 malam tapi cam biaselahkan disebabkan adanya darah melayu mengalir dalam badan ni jadi timing tu lari ke pukul 9:00 menari heheee... Tempat ni cosy gak la sebab susun atur dia kemas dan dia ade sediakan 2 biji komputer dengan Free Wifi. So senanglah hidup aku jap sebab budak-budak sume leka gi main game sementara aku makan dengan lahap lepak.


Ini komputer yang disediakan kat dalam restoran ni. Hamek! Datang budak-budak ni orang lain dah takde can nak guna. Sila amek nombor ye.


Melalui gambar ini, anda boleh membahagikan kanak-kanak ini kepada 2 kategori yeitu:
Kategori #1: Gila game, kategori #2: Gila bergambar... ahaks!


Yang ni kompem kategori #2 ngeh-ngeh....


Menu dia pun ada macam-macam, dari masakan Thailand, Singaporean, Western & Chinese sumenya ada sampai aku terpaksa khatam 4,5 kali baru dapat decide (tapi tu pun sebenarnya nak kaji lagi tapi malu sebab orang nak amek order dah lama berdiri sebelah aku gatai haha)


Aiskrim dia saje rasanya ade lebih 4-5 jenis. Yang ini nama dia 9 Friends bla, bla.. haha... panjang tak ingat! Tapi konpem tak tipu, jelly ijo tu sungguh sedap bila makan ngan eskem keladi itu! Bawah dia ade fruit cocktail lagi!


Tidak perlu meneka. Konpem Wan Dolly yang puuuunyaaaa....


Haritu aku terai Cantonese Kueytoau with Chicken Ginger dan air soya with laichee. Perghhh nama sikit punye panjang. Seb baik nama sesedap rasanya, memang kow! Wan Dolly cam biaselah takkan meninggalkan menu omputehnya, dia order Chicken Chop with Black Pepper sauce. Pak ustad amek Fish fillet with Black Pepper dan Mango Serbet (sedap giler okeh! Dia cam aiskrim tapi laaaagi pekat!)


Ini aku punya- Cantonese Kuey Tiaw with Chicken Ginger. Sedapppp...!


Maria kongsi ngan Mirul Chicken Chop with mushroom sauce. Air Maria menarik rasanya cam namanya gak- Chocolate Strawberry ape ntah haha. Tapi basically rasa strawberry + chocolate + whipping cream... perghhh memang gumuk ah! Anak sedare aku, Fatin order mee udon dan Mia order pasta ape ke benda ntah nama dia haha (panjang sangat!gile) Lain-lain tak tau sebab depa dah makan dulu sebelum kiteorang sampai haha, ngelat tol! Tapi kate kakak ipar aku yang femes kat situ yelah Singapore Fried BeeHoon dia. Tapi canerpun aku rase lain-lain menu dia yang kiteorang order tu pun best gak.


Ini mee udon Fatin punye


Inilah pasta yang nama dia panjang sangat tu haha! Tengoklah pasta dia pun panjanggggg!!!


Dah habis makan sume tetiba bergema lak lagu 'Hepi Besday' dan abang aku pun kuarkan kek letak atas meja. Upenye ade plak surprise cake. Yang bestnya sume pengunjung restoran tu pun sama-sama ikut nyanyi sampai abes so bayangkan ajelah dia punye havoc. Apelagi?... Aku yang cume mak sedare ni pun tetiba rase nak nangis haha... nerd Tidakkkk!!! Penyakit mak aku dah jangketttt!!!


Tu diah besday gelnye...


Sume berebut nak potong kek. Ish, ish, ishhhh...


Haaa lepas potong kek, tokei restoren tu belanja lak kiteorang dengan buah-buahan. Huhuuu... sungguh tak sangka. Haaa dah bulat gedebob perut sume orang, apalagi...? Baliklah macam ular sawa kekenyangan, haha! To Dayana, epi besdayyyy!!!



:tareflower:

2 ulasan:

  1. wah sgt menarik..danau kota.dah dekat la tu leh pi nanti

    BalasPadam
  2. Black pepper chicken chop looks delicious, my kind of food.

    BalasPadam

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .