Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Sabtu, 14 April 2007

Hepi Besday Daniel!

Allah selamatkan kamu..
Harini sebenarnya dari pagi aku keluar p carik barang untuk coming wedding projek ni. Tapi bila teringat kata2 anak sedare aku mintak buatkan muffin chocolate untuk besday dia so aku pun wat gak la. Nak wat camno, dah cam anak sendiri je pun. Tapi sepanjang experience aku baking muffin la kan, kali ni plak la yang tetiba aku bernasib malang. Entah nape la gamaknya. Bermula dari malam harinya mase aku mem'bakar', sampai le ke harini yeitu proses membuat topping.. sumenye asek tak kena.. haaa... nape laa..
Citenyer, dari siang harinya aku kena sakit perut. Walhal org lain yang makan benda yang sama aku makan tak pulak sakit. Nasibbb.. pas2 time bakar lak, tetiba muffin aku melimpah kena besi masak tu, dah ler bau hangit satu umah. Hee.. malu gak. Pas2 muffin tu taknak masak2 pulak, berapa kali la aku sambung bakar tak jugak masak. Akhirnya bile masak, aku terpaksa la pulak potong bawahnya sebab dah melekat dengan papercup tu, minyak lak serap papercup tu so aku terpaksa salin papercup baru. Dah tu kena buang lak bahagian yang melimpah tadi. Sian tengok muffin aku upe gituh.. Huwaaa... anyway, ingat dah abes la. Skali pagi td mase nak guna choc tu unt tulis, dia keras pulak dalam piping, tp bila aku keluarkan cair pulak. Dugaan, dugaan.. Tapi akhirnya aku berjaya la jugak menyiapkannya on time.. legaaa...
Bila aku pikir2kan balik.. rasenye jadik gitu sebab aku lupe la.. heee, lupa baca Bismillah dari mule tadi. Theehee...
Moral of d story: Camno sebok pun eko jangan lupo nyobut nama Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .